De journalisten van de regionale bladen van het Telegraaf-concern, waaronder Dagblad Zaanstreek, zetten sociale media in bij hun verzet tegen het plan om een kwart van de 185 arbeidsplaatsen bij de kranten te schrappen.

Via Twitter wordt de strijd via de hashtag #ditismijnkrant gevoerd, terwijl ze ook een Facebook-pagina gemaakt hebben die inmiddels ruim 1300 likes heeft.

Het is een gezamenlijke actie van de journalisten van het Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en Gooi- en Eemlander.

Het gevolg van de bezuinigingen is dat er minder journalisten bij de regionale edities komen en dat het niet-regionale deel meer gebruik zal gaan maken van Telegraaf-nieuws.

Wij zeggen: steun die actie! (en niet alleen omdat ze het Orkaan-lettertje in het logo gebruiken).

Op de site van het Noordhollands Dagblad staat:

Op de barricaden! Voor onze krant, in ook al zijn digitale verschijningsvormen, voor onze lezers en voor onafhankelijke nieuwsvoorziening in de haarvaten van eigen stad en streek! Lees hier alles over onze actie #ditismijnkrant.

Wij willen met positief getoonzette initiatieven de focus leggen op de noodzaak van een regionale krant. Deze acties zullen zowel op als buiten de werkvloer plaatsvinden. U als lezer zal geen last ondervinden van #ditismijnkrant.

Hieronder alle tweets